Webotvůrci

Soutěže pro e-shopy: Skvělý nástroj pro marketing a růst podnikání

Upraveno: 17. 11. 2024
Jste zde:
Délka čtení: 2 min

V silně konkurenčním prostředí e-commerce se e-shopy neustále snaží přilákat nové a udržet stávající zákazníky. Jedním z velmi efektivních nástrojů, který může e-shop využít, jsou soutěže. Ty nejenže mohou přivést nové zákazníky, ale také zvyšují povědomí o značce, podporují engagement (zapojení) a zlepšují celkovou zákaznickou zkušenost. Navíc účastí získáte kontakty na uživatele například pro zasílání newsletteru. 

Proč pořádat soutěže na e-shopu?

Soutěže mohou být pro e-shopy cenným nástrojem z několika důvodů:

1. Zvýšení návštěvnosti webu

Pořádání soutěže je skvělý způsob, jak přivést na váš web nové návštěvníky. Lidé jsou přirozeně přitahováni možností něco vyhrát. Ať už nabízíte produkty z vašeho obchodu, slevy nebo jiné atraktivní odměny, návštěvníci se rádi zapojí a navštíví váš e-shop, aby zjistili více.

2. Sbírání kontaktních údajů

V rámci soutěže můžete požádat účastníky o vyplnění jednoduchého formuláře, kde zanechají své kontaktní údaje. Tímto způsobem si můžete rozšířit databázi potenciálních zákazníků, kterým budete v budoucnu posílat nabídky, novinky či slevy. Samozřejmě je musíte informovat, že účastí dávají patřičný souhlas. Tohle všechno vám pomůže vyřešit doplněk “Kontaktní formuláře”. 

3. Zvýšení povědomí o značce

Pokud soutěž efektivně propagujete na sociálních sítích nebo ve spolupráci s influencery, může dojít ke značnému zvýšení povědomí o vaší značce. Soutěž může motivovat k tomu, aby váš e-shop sdíleli se svými přáteli, což přináší nové návštěvníky a potenciální zákazníky. Pro usnadnění spolupráce s influencery, jejich kódu a odměn můžete využít náš systém (odkaz).

4. Podpora prodeje

Některé soutěže mohou být zaměřeny na podporu prodeje, například formou slevového kupónu za účast nebo vstupenky do slosování za každý nákup. Tímto způsobem nejen zvýšíte prodeje, ale také odměníte své zákazníky za jejich loajalitu.

Příklady soutěží pro e-shopy

Soutěž „Tipni si a vyhraj“: Formulář obsahuje otázku typu „Kolik produktů XXX prodáme tento měsíc?“ nebo „Jaké bude naše nejoblíbenější zboží tento měsíc?“. Účastník vyplní svůj tip a na konci měsíce se vybere výherce, který byl nejblíže nebo odpověděl správně.

Hledání skrytých produktů: E-shop na svých stránkách ukryje obrázek nebo speciální produkt. Uživatelé, kteří jej najdou, se mohou zúčastnit soutěže tím, že vyplní formulář, kde potvrdí, co našli a připojí svou e-mailovou adresu. Výherce se pak losuje náhodně ze všech správných odpovědí. To může vést k tomu, že budou návštěvníci váš web pozorněji prohlížet.

Soutěž na základě zpětné vazby: Uživatelé, kteří poskytnou zpětnou vazbu např. na dříve zakoupený produkt, dojem z obchodu, zkušenost s dopravou atp, vyplní formulář a mohou soutěžit o poukaz nebo slevu. Vy můžete jejich texty využít jako reference nebo pro zlepšení eshopu. 

Soutěž “vyfoť se z naším produktem” například na dovolené. Cílem je vyplnit formulář a přidat fotku. Vy výherce pak můžete zveřejnit na webu či sociálních sítích. 

Jak snadno vytvořit soutěžní formulář?

Vytvoření soutěžního formuláře pro váš e-shop může být velmi jednoduché díky nástrojům, které vám dáváme k dispozici. Snadno a rychle si na Shoptet nainstalujete doplňek Kontaktní formuláře, který mimo jiné umožňuje vytvářet formuláře, sbírat kontaktní údaje a organizovat vaše soutěže. Stačí si přizpůsobit formulář podle svých potřeb, a můžete začít soutěžit!

Aby byl tento článek kompletní tak si společně vytvoříme na ukázku soutěž, během které budou její účastníci mít za úkol vyfotit se s vaším produktem na dovolené. Tedy pro účast musí:

  • Zadat jméno a příjmení
  • Kontaktní e-mail
  • Nahrát fotografii
  • Dát souhlas s GDPR a marketingem

Vytvořit takovýto formulář je v našem doplňku otázka několika minut.

Jaký je postup: 

  1. Aktivovat doplněk (odkaz na shoptet
  2. Přihlásit se do administrace na https://shoptet.webotvurci.cz/
  3. Vytvořit nový formulář v editoru (návod zde)
  4. Nastavit e-maily a jejich odesílání (návod zde)
  5. Nezapomentě nastavit a otestovat SMTP (návod zde)
  6. Vložit formulář do eshopu pomocí SHORTCODE. 

Další návody na používání doplňku najdete v na naší webové stránce: https://navody.webotvurci.cz/kbtopic/shoptet-doplnek-kontaktni-formulare/ 

Pomohl Vám tento článek?
Dislike 0 0 z 0 shledali tento návod přínosný.