Poptávkové formuláře jsou jedním z nejjednodušších a zároveň nejúčinnějších nástrojů, jak zrychlit komunikaci mezi zákazníkem a e-shopem. Umožňují návštěvníkům eshopu snadno zaslat dotaz na konkrétní produkt nebo službu, vybrat konkretní specifikace z nabídky či vyplnit informace na které by se jinak musel obchodní zástupce složitě ptát například po telefonu, ale také návštevníky mohou motivovat nezávaznou poptávku vůbec podat. Spousta lidi se dnes již ostýchá přímo zavolat.
V našem článku se zaměříme na to, jak lze poptávkové formuláře efektivně využít v různých odvětvích e-commerce, a představíme konkrétní příklady jejich použití.
Výhody poptávkových formulářů
1. Zlepšení zákaznické zkušenosti
Poptávkové formuláře usnadňují zákazníkům kontakt s vaší firmou. Mohou rychle zadat informace o tom, co potřebují, a získat tak přesnou odpověď nebo nabídku. Šetří čas zákazníkům i obchodníkům.
2. Personalizované nabídky
Díky formulářům můžete získat detailní informace o požadavcích zákazníka, což vám umožní připravit personalizovanou nabídku, která zvýší šanci na uzavření obchodu.
3. Automatizace procesů
S dobře nastaveným formulářem můžete příchozí poptávky automaticky kategorizovat, třídit nebo rovnou přesměrovat na správné oddělení.
4. Efektivita a úspora času
Místo zdlouhavé komunikace přes telefon či e-mail stačí zákazníkovi vyplnit formulář, čímž se proces urychlí na obou stranách.
Příklady použití poptávkových formulářů v různých odvětvích
1. Koberce na míru
Pro e-shop zaměřený na výrobu a prodej koberců na míru může poptávkový formulář obsahovat:
- Požadovaný rozměr (délka, šířka)
- Barvu nebo vzor
- Typ materiálu (vlna, syntetika, apod.)
- Možnost specifických požadavků, jako je například obšití okrajů
Takový formulář umožní zákazníkovi snadno specifikovat požadavky a získat přesnou cenovou nabídku bez nutnosti dlouhého vyjednávání. Pro tento typ poptávek ale kromě formulářů také můžete přímo vytvořit varianty a sady produktů, tím si ještě více práci s poptavkami.
2. Vybavení kanceláře s montáží na místě
E-shop nabízející kancelářský nábytek může do formuláře zahrnout:
- Počet a typ požadovaného vybavení (stoly, židle, skříně)
- Rozměry prostoru, kam bude nábytek instalován
- Požadavek na montáž a termín realizace
- Případné speciální požadavky, jako jsou ergonomická řešení nebo barevné sladění
Tímto způsobem e-shop získá jasnou představu o požadavcích zákazníka, což usnadní přípravu nabídky a organizaci montáže.
3. Deratizace objektů
Firmy specializující se na deratizaci mohou využít poptávkové formuláře k získání detailních informací, jako jsou:
- Typ objektu (byt, rodinný dům, sklad, kancelář)
- Rozsah problému (přibližný počet postižených místností)
- Druh škůdce (myši, krysy, hmyz)
- Předpokládaný termín zásahu
Zákazník tak nemusí složitě vysvětlovat situaci telefonicky a firma může připravit cenovou nabídku a harmonogram zásahu již během prvního kontaktu.
Doporučení pro tvorbu formulářů
Aby byl poptávkový formulář efektivní, měl by být:
- Jednoduchý a přehledný – Zákazníci nechtějí trávit dlouhé minuty jeho vyplňováním.
- Funkční na mobilním telefonu – Většina zákazníků dnes nakupuje přes mobilní zařízení.
- Jasně strukturovaný – Pole by měla být logicky uspořádaná.
- Optimalizovaný na míru vašim službám – Každý obor má specifické požadavky, které by měl formulář reflektovat.
Tvorba formulářů v systému Shoptet
Pokud využíváte Shoptet pro svůj e-shop, můžete snadno vytvořit poptávkové formuláře pomocí doplňku “Kontaktní formuláře”. Tento doplněk nabízí intuitivní rozhraní, díky kterému si zvládnete formulář přizpůsobit na míru vašim potřebám bez nutnosti programátorských znalostí. Umožňuje přidání polí pro konkrétní informace, automatické odesílání na správný e-mail a další funkce, které zefektivní komunikaci s vašimi zákazníky. Návody k doplňku najdete na této stránce.
Poptávkové formuláře jsou mocným nástrojem, který může vašemu e-shopu přinést více objednávek, zlepšit zákaznickou spokojenost a zjednodušit interní procesy. Neváhejte je využít a posuňte svůj e-shop na další úroveň!
V případě, že potřebujete konzultaci či radu s vytvořením kontaktních formulářů nám neváhejte napsat. Rádi se s vámi o vašem eshopu pobavíme.