Webotvůrci

Měření konverzí Google Analytics 4, odesílání data do DataLayeru

Upraveno: 8. 8. 2024
Jste zde:
Délka čtení: 1 min

Integrace konverzí do Google Analytics 4

Nastavení Google Analytics 4:

  • Přihlaste se do Google Analytics a vyberte správný účet.
  • Přejděte do sekce „Správce“ a vyberte „Data Streams“ a poté „Events“.
  • Vytvořte novou událost, například form_submit_success.

Implementace událostí v kódu:

   document.addEventListener('wtFormSubmitSuccess', function(event) {
       gtag('event', 'form_submit_success', {
           'form_id': event.detail.formId,
           'value': event.detail.value
       });
   });

Odeslání dat do DataLayeru

Nastavení DataLayeru:

  • Ujistěte se, že máte na stránce inicializovaný DataLayer.
window.dataLayer = window.dataLayer || [];

Přidání vlastních událostí do DataLayeru:

   document.addEventListener('wtFormSubmitSuccess', function(event) {
       window.dataLayer.push({
           'event': 'formSubmitSuccess',
           'formId': event.detail.formId,
           'value': event.detail.value
       });
   });

Nastavení rozšířených konverzí pro Google Ads

Příprava stránek:

  • Ujistěte se, že vaše stránky obsahují tag Google Ads.

Konfigurace rozšířených konverzí v Google Ads:

  • Přihlaste se do Google Ads.
  • Přejděte na sekci „Nástroje a nastavení“ a vyberte „Měření konverzí“.
  • Vyberte konverzní akci, kterou chcete upravit, a povolte rozšířené konverze.

Implementace kódu pro rozšířené konverze při odeslání formuláře:

   document.addEventListener('wtFormSubmitSuccess', function(event) {
       var formDetails = event.detail;

       gtag('event', 'conversion', {
           'send_to': 'AW-CONVERSION_ID',
           'value': formDetails.value,
           'currency': 'CZK',
           'transaction_id': formDetails.formId,
           'user_data': {
               'email': formDetails.email_hash, // Zašifrovaný email
               'phone_number': formDetails.phone_hash, // Zašifrované telefonní číslo
               'first_name': formDetails.first_name_hash, // Zašifrované jméno
               'last_name': formDetails.last_name_hash, // Zašifrované příjmení
               'address': {
                   'street': formDetails.street_hash, // Zašifrovaná ulice
                   'city': formDetails.city_hash, // Zašifrované město
                   'region': formDetails.region_hash, // Zašifrovaný region
                   'postal_code': formDetails.postal_code_hash, // Zašifrované PSČ
                   'country': formDetails.country_hash // Zašifrovaná země
               }
           }
       });

       window.dataLayer.push({
           'event': 'formSubmitSuccess',
           'formId': formDetails.formId,
           'value': formDetails.value
       });
   });

Krok za krokem:

  1. Inicializujte DataLayer na vašich stránkách.
  2. Poslouchejte na událost wtFormSubmitSuccess a v jejím rámci odesílejte data do Google Analytics 4, DataLayeru a Google Ads.
  3. Zašifrujte citlivé údaje pro použití v Google Ads.

Díky těmto krokům můžete efektivně sledovat a analyzovat konverze nejen v Google Analytics 4, ale i v Google Ads, přičemž využijete výhod rozšířených konverzí.

Pomohl Vám tento článek?
Dislike 0 0 z 0 shledali tento návod přínosný.